ZAPRASZA.net POLSKA ZAPRASZA KRAKÓW ZAPRASZA TV ZAPRASZA ART ZAPRASZA
Dodaj artykuł  

KIM JESTEŚMY ARTYKUŁY COVID-19 CIEKAWE LINKI 2002-2009 NASZ PATRONAT DZIŚ W KRAKOWIE DZIŚ W POLSCE

Inne artykuły

Na pohybel durniom 
21 luty 2017     
Nie istnieje już medycyna, lecz sterowanie społeczeństwem 
28 sierpień 2020      Artur Łoboda
Z nieba dar, polskie Serce 
25 czerwiec 2010      Zygmunt Jan Prusiński
Powtórka z najnowszej historii 
27 wrzesień 2016      Artur Łoboda
Twórca Cyklonu B, którym mordowano w Oświęcimiu 
7 listopad 2021     
Czy Rotschildowie sponsorowali Hitlera? 
15 październik 2013      Artur Łoboda
Rozliczenie z przeszłością 
20 maj 2011      Artur Łoboda
Kilka uwag o ekonomii 
15 wrzesień 2012      Artur Łoboda
Dlaczego Dolar Się Skończył 
27 styczeń 2024      Alasdair Macleod
Śledztwo w sprawie zbrodni w Koniuchach zostanie umorzone 
29 styczeń 2014      krzysiek4
Świętość 
15 październik 2021      Paweł Ziółkowski
Gwałcone kobiety 
22 listopad 2011      Bogusław
O prowokacji Rosjan w sprawie pomnika w Krakowie 
15 październik 2014      Artur Łoboda
A może nie powinniśmy walczyć? 
19 luty 2021      Artur Łoboda
Na piętach Austrii i Niemiec blokujących nieszczepionych przywódca UE wzywa do wyrzucenia kodeksu norymberskiego na rzecz przymusowego szczepienia wszystkich dysydentów 
8 grudzień 2021      Julian Conradson
"Solidarność" bis 
1 czerwiec 2021     
Nie walczcie z napompowanymi bufonami 
12 sierpień 2017      Artur Łoboda
Jeżeli Prezydentowi Dudzie zadrży ręka... 
25 luty 2016      Artur Łoboda
Czai się cenzura internetu, czyli Acta2. Cenzura TOTALNA I GLOBALNA 
21 marzec 2019      Alina
Czesi, Słowacy i interes narodowy 
3 wrzesień 2014      www.polskawalczaca.com

 
 

Czy można być bardziej bezczelnym - niż Zdrojewski?

O kształcie polskiej kultury decyduje intelektualny plebs!, który zwalcza wszelkie przejawy kultury - wprowadzając w jej miejsce różnorakie patologie.
Kiedy jednak wnoszę o uzasadnienie merytoryczne podjętych decyzji - to zawsze trafiam na milczenie.

Takie postępowanie jest oczywistym złamaniem ustawy Prawo Prasowe i Ustawy o dostępie do informacji publicznej, ale w Rządzie Platformy Obywatelskiej - podejście do obowiązującego prawa jest podobne do lat stalinowskiego bezprawia.
Tylko współczesne Ministerstwo Bezpieczeństwa Publicznego - ma inną formę.

Po latach rządów Zdrojewskiego - będziemy musieli odradzać polską kulturę tak samo - jak miało to miejsce po 1956 roku.

Dziś jeszcze Zdrojewski bredzi o budowaniu współczesnych "Pałaców Kultury i Nauki" - służących podobnie jak pierwowzór - budowie zindoktrynowanego społeczeństwa.
W przeciwieństwie do 1956 roku - mamy już pełną listę degeneratów, którzy zwalczają polską kulturę tak - jak ich stalinowscy protoplaści.
I kiedy Naród Polski odzyska suwerenność- każemy im zapłacić ze swoich własnych pieniędzy za wszystkie patologie - na które wyciągnęli społeczne pieniądze.

Bogdan Zdrojewski zamienił w szambo polską kulturę.
Wiedząc jednak, że rządy PO powoli się kończą - mógł z rozsądku wycofać się z antypolskich działań.
Ale na wzór Adolfa Eichamana,  który do samego końca realizował plan eksterminacji Żydów - nawet gdy silnie angażowało to niemiecki transport potrzebny dla frontu - tak samo Zdrojewski angażuje wszelkie środki by spotwarzyć Naród Polski.

Kroplą, która przepełniła czarę goryczy, była jedna z wielu awantur neostalinowskiej hołoty - z "Krytyki Politycznej", która za pieniądze z podatków społeczeństwa - a otrzymanych od Zdrojewskiego - zorganizowała 23 kwietnia 2013 roku - kolejną prowokację - w której obrażała Polaków kłamstwami, że rzekomo przejęliśmy jakiś majątek po trzech milionach zamordowanych Żydów.
A już wcześniej inne śmieci moralne finansowane przez Zdrojewskiego -  insynuowały, że Polacy mieli rzekomo "współuczestniczyć w zbrodni holokaustu".

Mógłbym rozwijać temat w nieskończoność, ale ograniczę się do niezbędnego minimum.

6 maja 2013 roku -  po raz trzeci wezwałem Bogdana Zdrojewskiego do uzasadnienia wysłania obywatelki państwa Izrael - Yael Bartana - jako reprezentantki polskiej kultury na 54. Biennale Sztuki w Wenecji.
Tym razem wezwanie zadziałało  ( http://zaprasza.net/a.php?article_id=32206)  i dnia 9 maja otrzymałem następującą odpowiedź podpisaną przez tajne "Centrum Informacyjne  Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego".

Szanowny Panie

W związku z Pana wnioskiem przekazanym elektronicznie do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, dotyczącym „…wysłania Yael Bartana jako reprezentantki Polskiej kultury na 54. Biennale Sztuki w Wenecji” uprzejmie informujemy i precyzujemy, że:

- Projekt artystyczny izraelskiej artystki Yael Bartany, zatytułowany „…i zadziwi się Europa / and Europe will be stunned”, składający się z trzyczęściowej instalacji wideo, prezentowany w pawilonie polskim podczas 54. Międzynarodowej Wystawy Sztuki w Wenecji w 2011 roku, został wybrany w wyniku publicznie ogłaszanego konkursu, na podstawie ustalonej procedury.

- Procedura wyłaniania kandydata do udziału w Biennale Sztuki jest następująca:

o Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłasza publiczny konkurs na wyłonienie projektu prezentacji w pawilonie polskim w Wenecji,

o Minister powołuje Jury złożone z niezależnych ekspertów i kuratorów sztuki,

o Jury według przyjętego regulaminu wybiera przewodniczącego spośród swojego grona i analizuje nadesłane w trybie konkursowym projekty,

o Jury w tajnym głosowaniu wyłania zwycięski projekt,

o Zwycięski projekt jest następnie rekomendowany Ministrowi, który zgodnie z regulaminem podejmuje ostateczną decyzję w sprawie jego akceptacji, bądź odrzucenia propozycji.

- Jury podejmując decyzję dotyczącą rekomendacji projektu kieruje się wyłącznie kryteriami wartości artystycznych.

- Realizatorem polskiego udziału w weneckim Biennale i opiekunem pawilonu polskiego jest Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki.

- Odnosząc się do postawionych w Pana wystąpieniu subiektywnych kwestii dotyczących projektu, wyjaśniamy, iż: projekt Yael Bartany, będący kreacją artystyczną, czyli pewnego rodzaju fikcją, a nie dosłownością, nie powinien być więc uznawany za oficjalną deklarację politycznych poglądów, czy pragnień. Odbiór sztuki jest zaś zjawiskiem złożonym w swojej subiektywności.

- Na zakończenie wyjaśniając wybór projektu Yael Bartany, dodatkowo przytaczamy fragment uzasadnienia werdyktu Jury konkursowego:

„Izraelska artystka realizuje swój projekt od kilku lat w Polsce, w dialogu oraz we współpracy z polskimi instytucjami i aktywistami. Trylogia Bartany przekracza jednak format sztuki narodowej.
Projekt pobudza polityczną wyobraźnię, konfrontując nas
z tym, co niemożliwe – alternatywną wersją historii i nierealnymi projektami politycznymi. Filmy otwierają wielowątkową dyskusję o syjonizmie, polskim antysemityzmie, izraelskim kolonializmie i stojących za nimi mitach i fantazmatach”.

Z poważaniem
Centrum Informacyjne

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

W odpowiedzi napisałem do tak zwanego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego - następujący list:


Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Bogdan Zdrojewski

Prawie każda odpowiedź z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego - jest przejawem niebywałej bezczelności.
Mógłbym założyć, że autorami tych teksów są ludzie wyjątkowo infantylni.
Nie potrafię sobie jednak wyobrazić - by człowiek był aż tak głupi, by pisać podobne brednie. Dlatego zmuszony jestem uznać, ze mam do czynienia z wyjątkowo zdegenerowanymi osobnikami, którzy nie cofną się przed żadną podłością. .

W dniu wczorajszym otrzymałem od tajnego "Centrum informacyjnego MKiDN"  list, który jest próbą matactwa wobec zadanego  przeze mnie pytania z dnia 22 lutego 2013 roku - o uzasadnienie przez Pana:
wysłania Yael Bartana jako reprezentantki polskiej kultury na 54. Biennale Sztuki w Wenecji.
Taki list pewnie usatysfakcjonuje osoby - na Pana poziomie intelektualnym.
Ja jednak - bez potrzeby głębszej analizy - widzę w nim ogrom patologii w polityce kulturalnej Platformy Obywatelskiej.  A konkretnie - Pana działaniach.

Żywi Pan nieuzasadnione  przekonanie, że brutalną siłą można spacyfikować Naród Polski.
W Pana wypadku to siła prostactwa intelektualnego.
Ale historia nieraz dowiodła że: "kto mieczem wojuje - od miecza ginie".

Alfred Hitchcock podał następująca receptę na dobry film:
"film powinien się zacząć od trzęsienia ziemi, a potem napięcie ma wzrosnąć".

W drugim wezwaniu do uzasadnienia - wysłania  Yael Bartana jako reprezentantki polskiej kultury na 54. Biennale Sztuki w Wenecji - z dnia  5.  kwietnia 2013 roku uprzedziłem, że będę codziennie ponawiał swoje pytanie, aż cała Polska się dowie - jakiego ma "Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego".
Ze względu na różne - realizowane projekty kulturalne - nastąpił poślizg w spełnieniu tej obietnicy.
Lecz kampania już jest gotowa i będzie miał Pan okazję doświadczyć: jak "wzrasta napięcie".

Nie jest moim celem walka z degeneratami niszczącymi polską kulturę.
To Pan mnie do tego zmusił.

Daję Panu szansę powstrzymania dalszej akcji.
Dyrekcja Zachęty – bezprawnie nazywanej  "Narodową Galerią Sztuki" - to osoby upośledzone umysłowo.
Od lat prezentują społeczeństwu oszustwa kulturowe - prowadzące do degradacji polskiej kultury.
Zebrały wokół siebie grupę degeneratów - udających krytyków sztuki - którzy w bezczelnych - korupcyjnych procedurach - niszczą kulturę polską.


Przypadek Zachęty - pod Pana rządami to powtórka z bolszewickich metod udziału pseudoartystów w procesie zniewalania społeczeństwa.
To wystarczające powody do natychmiastowej dymisji całego składu "Zachęty".
Na uzasadnienia takiej dymisji, potrzebowałbym pięć minut.
Panu daję tydzień. I jeżeli wprowadzi Pan do "Zachęty" ludzi kultury to ten list nigdy nie ujrzy światła dziennego.
A i wiele przygotowanych działań zostanie zatrzymanych.
W wypadku trwania w antypolskiej polityce MKiDN, po tygodniu ruszę z kampanią informacyjną o zbrodniach wobec polskiej kultury - pod rządami Bogdana Zdrojewskiego.

Ten list jest wyrazem naiwności. Bo doskonale wiem: jaka będzie Pana reakcja.
Tak mnie jednak wychowano, że daję szansę na naprawienie błędów.

(Koniec listu)

Pozwolę sobie odnieść tylko do dwóch  punktów  odpowiedzi udzielonej w imieniu Bogdana Zdrojewskiego przez tajne "Centrum Informacyjne MKiDN"
"
o Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłasza publiczny konkurs na wyłonienie projektu prezentacji w pawilonie polskim w Wenecji,
o Minister powołuje Jury złożone z niezależnych ekspertów i kuratorów sztuki,
"

Nie tylko, że nie ogłoszono ŻADNEGO  publicznego konkursu, ale rzekomi "eksperci" wybrani zostali z klucza partyjnego.
Zupełnie jak w reklamie samochodów Fort T: "można wybrać dowolny kolor - byle to był kolor czarny".
A wypadku wszelkich działań "Zachęty"  wygląda to tak:  "może to być dowolny artysta - bądź ekspert - byle był to "Eskimos"".
 

Przedstawioną w licie do mnie procedurę podobno zastosowano dopiero w odniesieniu do Biennale w Wenecji- w 2013 roku.
Używam słowa "podobno" bo pod oficjalnymi procedurami MKiDN - oraz podległych jednostek - zawsze jest jakieś drugie dno.

Pozostawiam z tym tekstem Ministra Zdrojewskiego na weekend - by mógł spokojnie przemyśleć: co go czeka w przyszłości.
Jednym z odbiorców tego tekstu jest Hanna Wróblewska, której zaburzeniom umysłowym poświęcę któryś  z przyszłych artykułów.

O tej pani Zdrojewski  wypowiedział się w następujących słowach:
"Absolutną faworytką (na stanowisko Dyrektor Zachęty)  jest Hanna Wróblewska, najbardziej kompetentną i najlepiej znającą sytuację Zachęty. Nie trzeba konkursu, żeby to potwierdzić.
Marnowalibyśmy tylko czas."

I już na sam koniec podaję ciekawostkę informatyczną.

Drugie wezwanie o uzasadnienie wysłania Yael Bartana jako reprezentantki polskiej kultury na 54. Biennale Sztuki w Wenecji - wysłałem do Bogdana Zdrojewskiego dnia 5 kwietnia 2013 roku.
Jego kopia dotarła do pracowników MKiDN, oraz "Zachęty".
31 minut później dotarł o mnie list z konta pracownicy "Zachęty" - Lilianny Krause, którego treść brzmiała:

"Witam,
w dniach od 29.03.2013 r. do 05.04.2013 r. przebywam na urlopie. W sprawach pilnych proszę kontaktować się z Panią Barbarą Barańską b.baranska@zacheta.art.pl
22 556 96 62"


Pani Krause to osoba, która przed kamerą powiedziała, że "nie wie co jest sztuką, ale wie - co sztuką nie jest".
Pewnie dlatego Dyrekcja "Zachęty" od lat zwalcza mój projekt, który ma wyjaśnić "Czym jest piękno - czym, jest sztuka".

A wskazana odpowiedź jest żenującą kompromitacją  tej pani.
Serwer pocztowy odpowiada zawsze w ciągu kilku sekund.
31 minut potrzebowała współautorka patologii w Zachęcie do fikcyjnego  załatwienia urlopu i wysłania emaila.
To tylko świadczy o tym - z czym naprawdę mamy do czynienia.

Do wiadomości tak zwanego Premiera RP - Donalda Tuska
Do wiadomości pracowników MKiDN, oraz podległych jednostek.
Do wiadomości Narodu Polskiego.

Foto: Bogdan Zdrojewski

Artur Łoboda
Polskie Niezależne Media
Fundacja Promocji Kultury
www.fundacja.zaprasza.eu
24 maj 2013

Artur Łoboda 

  

Komentarze

  

Archiwum

Gdzie jest MS Ziobro?
styczeń 25, 2007
Bogusław
MPK w Krakowie podwyższa ceny biletów, a jednocześnie kupuje automaty do sprzedaży biletów za 8 mln zł
grudzień 30, 2004
aaa
Zmarł prof. Tadeusz Płużański
sierpień 20, 2002
PAP
"Krajobraz po wojnie" - Pamiec 13 Grudnia 1981
grudzień 13, 2006
przesłała Elzbieta
Zmarnowany czas Krakowa
marzec 17, 2004
zaprasza.net
Ideał Zachodu - panowanie nad światem niewolników
luty 9, 2006
Zbigniew Jankowski
Przygotowani na...porażkę?
luty 13, 2006
Marek Olżyński
"Zeitgeist" Duch Czasu
listopad 5, 2007
marduk
Granice obelgi koniecznej
lipiec 18, 2007
Marek Olzyński
Zanim wódz zgromi talibów
wrzesień 25, 2006
Stanisław Michalkiewicz
LIBERAL = PHILOCRIMINAL
grudzień 6, 2008
Marek Glogoczowski
Zasługują na to co ich spotkało
listopad 24, 2003
RadioZet
Moczymordo ty moja
październik 7, 2007
.
Pakistan nie jest satelitą USA
listopad 17, 2007
Iwo Cyprian Pogonowski
Pokaże czy pokarze
czerwiec 23, 2003
Bankierzy, gangsterzy i bolszewizm
wrzesień 19, 2006
Iwo Cyprian Pogonowski
Żal kumpla z Magdalenki
maj 1, 2008
Bogusław
W każdej z szesnastu izb celnych w Polsce pracować ma kapelan.
sierpień 14, 2007
Interia.pl / PAP
Biblijny Raj
październik 27, 2006
mik4
"Patriotyzm jutra"
marzec 24, 2006
www.krakow.pl
 


Kontakt

Fundacja Promocji Kultury
Copyright © 2002 - 2024 Polskie Niezależne Media